ic1

השתלת שיניים ביום אחד

השיניים שבפיך הן מאבני היסוד של איכות החיים שלך. אלה הן שמקנות צורה לפנים שלך, מברכות בחיוך לסובבים אותך ומהוות פתח למערכת העיקול הגורם לבריאות תקינה. לכן, אם מסיבה כשלהי יש צורך לעקור לך שיניים טבעיות ובריאותך תקינה, מומלץ להשתיל שיניים חלופיות באותו היום, או סמוך למועד העקירה. איך משפיעות השיניים על איכות חייך?

השפעה של השתלת שיניים ביום אחד על איכות החיים שלך

השתלת שיניים ביום אחד

עקירת שיניים טבעיות גורמת להתחלה של תהליך ספיגה ואיבוד של רקמת העצם המחזיקה את שורש השיניים. אחרי עקירת שן, נשארת הרקמה ללא תפקיד, ולכן נסוגה ומאבדת עובי וחוזק. השתלת שיניים באותו יום, או סמוך ליום העקירה, משמרת את התפקיד העיקרי של העצם ומונעת את איבודה.

השיניים הן המתחילות את תהליך העיכול דרך לעיסת המזון. לעיסה נכונה מאפשרת קליטה קלה ומהירה יותר של אבות המזון המזינים את הגוף שלנו.

המועמדים הטבעיים להשתלת שיניים הם אנשים שאיבדו שיניים וגם בעלי שיניים תותבות.

השתלות שיניים מהוות פתרון שיקומי בעל איכות חיים טובה יותר למטופלים: לא עוד תותבות שזזות בפה! ניתן להגיע לשיקום קבוע בצורת גשר או לתותבת מוברגת שאין צורך להוציא מהפה כלל!

איך ומתי זה מתבצע

השתלת שיניים ביום אחד היא גם מוכרת בשם שיטת All-On-4/6. בשיטה זו, משתילים מספר מצומצם של שתלים בלסתות,, 4 או 6 בהתאם לצורך, ועליהם מבריגים גשר שלם של שיניים חדשות. כל הפעולה מתבצעת באותו יום.

השיטה מיועדת לאנשים מחוסרי שיניים, בעלי תותבות נשלפות וכן למטופלים שמסיבות כלשהן חייבים עקירה של כל השיניים שנשארו בפיהם.

הרופא יבדוק את הפציינט ויחליט אם הוא מתאים לביצוע השתלה ביום אחד. החלטת הרופא מבוססת – בין היתר –  על מידות של גובה וצפיפות העצם, כושר העמידה בעומס הדרוש, ובבריאות הכללית של המטופל. אם המטופל אינו כשיר לשיטה של השתלה ביום אחד, תתבצע ההשתלה בפרוצדורה הרגילה.

אחד מהיתרונות העיקריים של השיטה הוא שהיא מונעת את הצורך של פעולה כירורגית להרמת סינוס ו/או השתלת עצם, הנדרשות בדרך כלל אצל פציינטים מחוסרי שיניים, בעלי תותבות נשלפות וגם אצל מטופלים שאבדו רקמת העצם מסיבות רפואיות אחרות.

ההרגשה של רוב הפציינטים שעוברים השתלת שיניים ביום אחד היא חיובית. פתאום מוצאים את עצמם מחייכים – ללא חשש – עם שיניים חשופות. הם מצליחים לאכול כפי שלא עשו את זה קודם. הביטחון והערכה עצמית משתפרים ללא הכר.

השיניים המועמסת על השתלים שרק עכשיו הושתלו בפה, בנויות מאותו חומר אקרילי שממנו נבנות התותבות הנשלפות. אבל עכשיו, השיניים מוברגות על השתלים. אין יותר "ריקוד" של התותבת בפה, המאפיין את אלה המסתובבים עם תותבות נשלפות.

הפציינטים שעברו השתלות ביום אחד חוזרים למרפאה כמה פעמים בשנה על מנת לבצע טיפול מונע של הסרת אבנית ובדיקה כללית. כך מבטיחים את הצלחת הקליטה של השתלים ללא תופעות לווי. שיטת ההשתלה ביום אחד מוכרת ומתבצעת משנות השמונים של המאה הקודמת. פותחה על ידי ד"ר פאולו מלו והתוצאות של שנים רבות מוכיחות את יעילותה הרבה.